Luistercijfers! Nostalgie bereikt steeds meer luisteraars

woensdag 21 juni 2023
Foto: © Nostalgie 2023

In de CIM-cijfers voor de periode januari-april 2023 die zopas werden bekendgemaakt, stijgt Nostalgie op de algemene doelgroep 12+ sterk in dagelijks en wekelijks bereik en scoort daarmee een marktaandeel van 6,1%.

Ook binnen de andere doelgroepen weet Nostalgie steeds meer luisteraars aan zich te binden.


De digitale zender Nostalgie+, in mei 2021 gelanceerd, met focus op de 70s , stijgt sterk in marktaandeel en gaat van 0,6% naar 1,1%. Daarmee klimt Nostalgie+ naar de top 3 van de ​ digital only zenders.

Vergeleken met dezelfde periode vorig jaar, januari-april 2022, behalen Nostalgie en Nostalgie+ een gecumuleerd marktaandeel van 7,2%. Dat is 0,4% hoger dan vorig jaar.

Station manager, Jo Nachtergaele: 'Wij zijn erg tevreden met deze mooie cijfers en de bevestiging van onze groei. Het hele Nostalgie-team kijkt intussen uit naar de Feelgood Summer, met o.a. onze 'Beach Radio' in Nieuwpoort, 'Festival Fever' waarin we op zoek gaan naar muzikaal talent dat kan schitteren op het podium van ons Beach Festival, net zoals Texas, MIKA, Zara Larsson, Levellers, Billy Ocean en vele andere topartiesten. Laat de zomer maar komen!'

Netwerkradio NRJ blijft stabiel, maar gaat in de jongere doelgroep 25-34 wel van 0,3 naar 0,6% marktaandeel.

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

VPRO Logo V3

Azerbeidzjan ligt op de grens tussen Europa en Azië. Voor de meesten van ons is het een totaal onbekend land. Maar als het van de regering van Azerbeidzjan afhangt gaan we er binnenkort allemaal op vakantie. Want tegen 2020 wil het land vijf miljoen toeristen per jaar aantrekken. En liefst veel Europeanen. Voor u een ticket boekt, gaat Tom alvast eens kijken of het de moeite is. Want al lonkt Azerbeidzjan al een tijd naar Europa, het blijft een land met een dubieus regime.

'Reizen Waes', om 20.35 uur bij VPRO op NPO 3.

Dossiers