Spannende finale van 'De Viral Fabriek' tussen Royalistiq, Cromotag en Mark Hoekx

zaterdag 1 december 2018

De afgelopen weken hebben 8 Youtube sterren met hun teams van jong talent gestreden om de finaleplaatsen van het Viacom/Nickelodeon programma de 'Viral Fabriek'!

Dit seizoen worden de talenten gecoached door Mark Hoekx, Royalistiq, Cromotag, Femke Meines, Morgane Eyletten, Jill, Bokado en Just Jade! De presentatie is in handen van hosts Nienke van Dijk en Jasper Publie.


Afgelopen zondag werd bekend dat Royalistiq met Thimo en Rianne en Cromotag met Dirk en Dré het in de finale tegen elkaar gaan opnemen. De wildcard is naar Mark Hoekx en Isa gegaan. Deze 3 teams staan samen in de spannende live finale. Ook wordt in de finale bekendgemaakt of Jasper en Nienke hun TikTok challenge - meer dan 40.000 likes halen - winnen tegen Sara Dol en Casper Feddema! Tijdens de uitzending moet het verliezende duo een smerige opdracht uitvoeren...

In de afgelopen weken zijn er door de Nickelodeon kijkers meer dan 100.000 likes uitgebracht op 'De Viral Fabriek' filmpjes op YouTube, om te bepalen wie er in de finale moest komen. Naast de coaches hielpen dit seizoen andere bekende Nederlanders de kandidaten met het maken van de video's, waaronder Kaylee (finaliste 'The Voice Kids') en de populaire artiest Bizzey. De viral met de meeste kijkers is (tot nu toe) de auto prank van Royalistiq met meer dan 348.000 kijkers (and counting).

De vakjury bestaande uit: YouTuber Furtjuh (Rutger Vink), Nickelodeon directeur Victor Coolman en talent manager Jules Braakman, kiest uit de 3 finalisten de winnaar. De jury kijkt onder andere naar de originaliteit, creativiteit en presentatie van de teams en filmpjes. Het winnende team ontvangt een professioneel vlogpakket en een reis naar Egypte met TUI om een vakantieviral te maken.

'De Viral Fabriek' beschikt over een uniek crossmediaal aspect: het bedenken en maken van de filmpjes kun je zien op TV zender Nickelodeon, maar het eindresultaat is alleen te vinden op YouTube, waar kinderen met het geven van likes kunnen bepalen wie er door gaat naar de volgende ronde. In het tweede seizoen ontvingen alle Viral Fabriek filmpjes samen tot nu toe al meer dan 1,2 miljoen views.

Het eerste seizoen van 'De Viral Fabriek' behoorde tot de laatste 3 genomineerden van de Gouden Stuiver 2018.

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo NPO 2 logo

Goed leren kijken is de eerste stap om natuurbeschermer te worden. Regisseur Sanne Rovers gaat op pad met 'gewone mensen' die de teloorgang van hun postzegel natuur proberen tegen te houden. Als kind vond Sanne haar vaders liefde voor natuur vooral irritant. Altijd maar stoppen tijdens het wandelen om naar planten en insecten te kijken. Dat is door de jaren heen veranderd. Naast de vader van Sanne zien we een aantal andere natuurbeschermers in 'hun' natuurgebied.

'2Doc: Groenkijkers', om 22.20 uur bij de NTR op NPO 2.

Dossiers