Omroep KRO-NCRV zit in een nieuw kleedje

maandag 29 augustus 2022

Vandaag introduceert KRO-NCRV haar nieuwe pay-off Maak morgen mee, haar nieuwe logo en haar nieuwe huisstijl.

'Je ziet dat in onze huidige complexe samenleving steeds meer mensen worstelen met vragen als 'Hoe ziet mijn eigen toekomst eruit?', 'Hoe ziet de toekomst van onze samenleving eruit' en 'Hoe ziet de toekomst van onze aarde eruit?'. Vanuit onze identiteit, geworteld in geloof, hoop, en liefde, willen wij mensen inspireren met onze programma’s en aanzetten om zelf in actie te komen', licht directievoorzitter Peter Kuipers toe. 'Mensen maken zich zorgen over hun eigen toekomst en dat van hun geliefden, over onze maatschappij, over onze planeet. Zij voelen zich verantwoordelijk voor een betere toekomst, maar vinden het tegelijkertijd ook lastig om daar vorm en inhoud aan te geven in hun eigen leven. Wij willen hen daarbij helpen, door oplossingen en alternatieven te bieden in onze programma’s.'


Maak morgen eerlijker, groener en liever
De campagne die vanaf vandaag te zien en horen is op tv, outdoor, radio en print laat aan de hand van drie voor KRO-NCRV belangrijke thema’s zien hoe morgen anders kan: Maak morgen eerlijker. Maak morgen groener. Maak morgen liever. 'Eerlijker gaat over rechtvaardigheid, we laten zien waar burgers in de knel zitten. Wij laten met gedegen onderzoek en betrouwbare informatie zien waar het mis gaat. We tonen waar de problemen zitten, maar kaarten ook de oplossingen aan. Maar eerlijker gaat ook over onze voedselketen, waar het scheef zit, en hoe je zelf kunt zorgen voor eerlijk eten', zo vervolgt Kuipers. 'Maak morgen groener gaat over de verantwoordelijkheid die wij hebben voor onze planeet. Over hoe je duurzamer kunt leven, andere keuzes kunt maken. Bijvoorbeeld in de supermarkt naar aanleiding van een onderzoek door 'Keuringsdienst van Waarde'. Maak morgen groener gaat ook over hoe je kunt genieten van de schoonheid van onze natuur, zoals 'Beestenbrigade' en 'BinnensteBuiten' je laten zien. Maak morgen liever staat voor solidariteit, hoe we als samenleving met elkaar omgaan. Met  programma’s als 'Hij, Zij, Hen', 'Hands Up' en ons NPO 1-programma 'Festival van de Liefde' laten zien hoe belangrijk dat is.'

Nieuwe visuele identiteit met opvallende kleurencirkel
De nieuwe visuele identiteit en het nieuwe logo van KRO-NCRV zijn ontworpen door ontwerpbureau Thonik. Kuipers: 'Ons nieuwe logo sluit aan op de inspiratie die wij willen bieden en het optimisme dat we met elkaar de wereld van morgen beter kunnen maken. Daarom is gekozen voor een onderscheidend lettertype en een opvallende kleurencirkel. Deze cirkel is het bindende element in al onze programma’s. En de cirkel komt ook weer terug in de campagne waarin we laten zien hoe onze programma’s de samenleving inspireren.' Big Orange is verantwoordelijk voor het nieuwe soundlogo. De pay-off Maak morgen mee en de bijbehorende campagne is ontwikkeld door Roorda Reclamebureau.

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo NPO 3 logo

Het leven van Jelmer (21) wordt geportretteerd. Hij raakte onder invloed van xtc oververhit op het Amsterdam Dance Event. Samen met familie en vrienden blikken we terug op zijn bijzondere leven.

'Van de Wereld', om 21.20 uur bij BNNVARA op NPO 3.

Dossiers