MediaLane-format 'The Connection' gaat naar Spanje
MediaLane heeft het TV-format 'The Connection' verkocht aan Spanje. Producent Satisfaction Iberia, een nieuwe speler op de Spaanse markt, gaat aankomende zomer zes afleveringen opnemen.
'The Connection' in Spanje wordt later in het jaar op de publieke zender La 1 (RTVE) uitgezonden. 'The Connection', naar een idee van MediaLane en Matthijs van Nieuwkerk, is een prime time quiz format met een hoge productiewaarde door het gebruik van het augmented reality decor. In Nederland is het te zien bij BNNVARA op NPO 1, inmiddels zijn er al drie series uitgezonden.
Ook het tv-format 'Stars on Stage' staat al onder optie in acht landen. Tanja van der Goes van All Right Media, die in samenwerking met MediaLane beide formats internationaal vertegenwoordigt, is momenteel naast 'The Connection' hiervoor ook in contact met diverse partijen.
'The Connection'
Dé kennisquiz waarin alles draait om één antwoord: de ultieme connectie. In 'The Connection' proberen drie bekende deelnemers – én de kijkers thuis – in vier rondes zoveel mogelijk geode antwoorden bij elkaar te spelen. Alle juiste antwoorden van elke ronde staan in verband met elkaar én leiden naar één allesomvattend antwoord. Diegene die de ultieme connectie weet te vinden, is de winnaar. Welke deelnemer beschikt niet alleen over brede algemene kennis, maar kan ook alle antwoorden overzien én die ene ultieme connectie herkennen?