Culinaire televisiezender njam! breidt uit in Nederland

donderdag 30 juni 2022

Vanaf 30 juni kunnen nog meer Nederlanders naar de culinaire televisiezender njam! kijken. Na KPN neemt nu ook Ziggo njam! op in het gratis basisaanbod van televisiezenders.

De digitale themazender njam! is al meer dan tien jaar een succes in Vlaanderen. De zender werd in 2010 opgericht door sterrenchef Peter Goossens en Studio 100, en was meteen een hit bij de Vlaamse kijkers. Met een ruim aanbod van meer dan 6.000 recepten en nog steeds stijgende kijkcijfers blijft njam! een populaire themazender. Met een omzetstijging van 42% ging  2021 de geschiedenis in als het beste boekjaar ooit voor de culizender.


Sinds 2019 is njam! ook actief in Nederland via tv-distributeur KPN. Vanaf 30 juni breidt de zender sterk uit in het buurland. Met de toevoeging van Ziggo aan het distributienetwerk zal njam! aanwezig zijn in bijna alle Nederlandse huiskamers.

'Njam! is er voor iedereen', laat bezieler Gert Verhulst weten. 'De Vlaamse kijker weet de zender goed te vinden en we zijn ervan overtuigd dat de Nederlanders, die net zo van eten en koken houden als de Vlamingen, de culinaire programma’s van njam! weten te waarderen. Het zijn programma’s die voor iedereen goed te volgen zijn. Voor de beginnende thuiskoks en de kokende huismoeders en -vaders. Maar ook voor de kijker die al heel goed bestaande en/of nieuwe recepten zonder enige problemen op tafel zet en diens kookkunsten naar een hoger gastronomisch niveau wil tillen. Van groentje tot top-chef dus! Maar njam! is er zeker ook voor mensen die nooit zelf koken, maar gewoon van lekker eten houden.'

Ook steeds meer adverteerders vinden hun weg naar njam! en kiezen hiermee bewust voor creatieve en op maat uitgewerkte 360° campagnes, waarin story-telling steeds centraal staat. Bij njam! kunnen adverteerders het verhaal achter hun bedrijf vertellen, of de USP’s van hun product in de kijker zetten, wat in klassieke campagnes vaak onmogelijk is. De uitbreiding van de distributie is een zeer interessante ontwikkeling voor adverteerders die zowel in België als in Nederland actief zijn.

Njam! is vanaf 30 juni in Nederland te zien via KPN op kanaal 39 en via Ziggo op kanaal 80.

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

MAX is er elke dag! logo MAX logo

Kasteel Vosbergen bestaat 400 jaar en dat wordt de hele zomer gevierd. Vandaag staat de heropening van de oprijlaan op het programma. Jeanne vraagt zich af of haar 93-jarige moeder wel in de koets kan klimmen. Ook op landgoed Maarsbergen gaat het niet van een leien dakje en moet de 22-jarige Willem een moeilijke beslissing nemen. Over daken gesproken: de hoge dakrand van landgoed Wickenburgh krijgt een nieuw likje verf van Otto. Op het keurige, normaal zo rustieke landgoed Oolde staat een hippiefestival op het punt te beginnen.

'Liefde voor het Landgoed', om 21.30 uur bij Omroep MAX op NPO 1.

Dossiers