MEDIALAAN ontwikkelt Stievie FREE

donderdag 20 augustus 2015

MEDIALAAN lanceert dit najaar Stievie FREE, de gloednieuwe instapversie van de bekende televisie-app. Stievie FREE is zoals de naam doet vermoeden volledig gratis.

Iedereen kan binnenkort via de Stievie FREE website en app de vijf MEDIALAAN zenders, VTM, 2BE, Vitaya, JIM en VTMKZOOM, bekijken. En dit zowel live als uitgesteld (tot 6 dagen terug) op laptop, desktop, tablet en smartphone.


Daarnaast lanceert MEDIALAAN eind augustus ook een gloednieuwe VTMKZOOM-app en website waar kinderen in een veilige omgeving een heleboel kinderprogramma’s kunnen bekijken.

TV-innovaties spreken jonge mensen aan
Vorig jaar lanceerde MEDIALAAN een primeur door volledige afleveringen gratis aan te bieden via vtm.be. Een groot succes, want meer dan een half miljoen Vlamingen registreerden zich al voor de service en maandelijks worden 1,6 miljoen afleveringen bekeken. Vooral jongeren kijken massaal: 1 op 3 jongeren in Vlaanderen tussen 15 en 24 jaar heeft zich aangemeld bij vtm.be, en meer dan 70% van de views komt van die doelgroep.

Peter Bossaert, CEO MEDIALAAN: 'Innovaties zorgen voor nieuwe kijkers en nieuwe kijkmomenten. Net die doelgroepen die gewoonlijk 'hard to get' zijn voor traditionele media, zijn overvloedig aanwezig op ons online platform. Daarom hebben we onze investeringen in innovatie het voorbije jaar nog maar eens opgevoerd. Innovatieteams binnen MEDIALAAN hebben hard gewerkt aan de bouw van een compleet nieuw online tv-platform. De nieuwe interface laat toe om alle kijkmodellen aan te bieden. Bovendien wordt dit het eerste tv-platform waarop targeted advertising operationeel is. We willen hiermee onze kijkers niet alleen de beste programma’s, maar ook het grootst mogelijke gebruikscomfort aanbieden: kijken wat je wil, wanneer je wil, waar je wil, via elk netwerk en op elk scherm.'

Gratis in ruil voor korte reclame
Stievie FREE kan gratis aangeboden worden dankzij toepassing van het reclamemodel van vtm.be, waarbij met korte reclameblokken gewerkt wordt, die niet doorspoelbaar zijn. De jonge kijkgemeenschap van vtm.be gaf al aan dat ze korte reclameblokken in ruil voor kwalitatieve gratis content heel normaal vinden.

Ook bij Stievie FREE zullen de reclameblokken korter zijn als mensen uitgesteld kijken. Bovendien zal Stievie FREE targeted advertising aanbieden, zowel bij live als bij uitgesteld kijken.

Targeted advertising voor alle online tv-platformen van MEDIALAAN
Nog dit najaar zal MEDIALAAN targeted advertising inzetten op al zijn online tv platformen (vtm.be, Stievie FREE,…). Dit wil zeggen dat een deel van de reclame op die platformen wordt aangepast aan het profiel van de kijker. Dankzij targeted advertising biedt MEDIALAAN adverteerders de kans om nog doelgerichter te adverteren rond kwaliteitscontent. Op die manier kunnen adverteerders hun doelgroep nog selectiever bereiken.

Peter Bossaert: 'Dankzij targeted advertising combineert tv advertising het mooiste van alle werelden: de impact van traditionele tv advertising en de fijnmazigheid van online advertising. Het medium tv is dankzij de toevoeging van targeted advertising hedendaagser dan ooit.'

Stievie betaal-app
Stievie FREE en de nieuwe VTMKZOOM app zijn de eerste van een reeks initiatieven, waarmee MEDIALAAN zijn leiderschap in de online markt de volgende jaren nog wil versterken. In een volgende fase komen er onder andere nieuwe versies van de Stievie betaal-app en van vtm.be. De bestaande betaal-app van Stievie die de 10 Vlaamse zenders aanbiedt en waarbij mensen wél door de reclame kunnen spoelen, blijft voor de huidige klanten beschikbaar. Nieuwe klanten moeten wachten op de vernieuwde versie.

Persbericht MEDIALAAN
http://www.stievie.be

DOSSIER: Najaar 2015: alle plannen, alle zenders! (BE)

volledig dossier

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.

Dossiers