Envision Racing en Cartoon Network EMEA bundelen hun krachten voor het klimaat

donderdag 8 juni 2023

Envision Racing, het vooraanstaande Formule E-raceteam en Cartoon Network EMEA, de nummer één animatiezender van Warner Bros. Discovery, hebben een nieuwe samenwerking aangekondigd om kinderen en jongeren te stimuleren in 'Race Against Climate Change'.

Cartoon Network EMEA gaat samen met Envision Racing bewustzijn creëren voor het wereldwijde probleem van elektrisch afval door middel van gezamenlijke marketingcampagnes, promoties en gamification. De jaarlijkse productie van elektronisch afval zal naar verwachting in 2030¹ een duizelingwekkende 75 miljoen ton bereiken, waaronder artikelen als mobiele telefoons, laptops, mp3-spelers, laders en batterijen.


Kinderen kunnen onder meer deelnemen aan de Recover-E-Waste to Race wedstrijd, waar ze leren hoe ze een mini-Formule E-raceauto kunnen ontwerpen en bouwen met behulp van e-afval. De prijswinnaars worden bekendgemaakt tijdens de Formula E-Prix in Londen op 29 juli.

Cartoon Network's Climate Champions initiatief stelt kinderen in staat en inspireert hen om in actie te komen voor een beter milieu. Kinderen van 6-12 jaar kunnen Climate Champions worden door dagelijkse uitdagingen aan te gaan en samen het verschil te maken.

Met de hulp van geliefde personages uit hitshows als 'The Amazing World of Gumball' en 'Craig of the Creek' kunnen kinderen taken uitvoeren. Hiermee kunnen ze tastbare veranderingen in hun leven doorvoeren en daarmee zich aansluiten bij een gemeenschap die wereldwijde duurzaamheid stimuleert.

Sinds de lancering in juni 2021 zijn wereldwijd meer dan 1,5 miljoen uitdagingen voltooid en dit aantal blijft dagelijks groeien.

Sylvain Filippi, Managing Director en CTO bij Envision Racing zegt: 'Envision Racing staat erop om fans en het publiek te doordringen van de urgentie van de klimaatcrisis waarbij de ‘Race Against Climate Change’ centraal staat in onze activiteiten. We testen niet alleen een nieuwe batterijtechnologie voor auto's, maar zijn ook op een missie om elektronisch afval terug te dringen en een circulaire economie om elektrische voertuigen te helpen opbouwen.'

'Deze samenwerking is een ongelofelijke kans om kinderen en jongeren te betrekken bij het creëren van een duurzame toekomst. We zijn blij om samen te werken met Cartoon Network om de hele wereld tot actie te inspireren en kunnen niet wachten om te starten.'

Monika Oomen, VP Brand, Communications and Digital Content Strategy, Kids EMEA bij Warner Bros. Discovery: 'E-waste is een ongelofelijk belangrijk onderwerp, maar we besteden er niet genoeg aandacht aan. Door onze strategische samenwerking met Envision Racing willen we kinderen bewuster maken en hen leren hoe ze een rol kunnen spelen bij het terugdringen ervan. We zijn verheugd over de samenwerking met Envision Racing omdat kinderen hierdoor een geheel nieuwe sportomgeving krijgen en een wereld waarin ze nog meer in staat zijn een positieve invloed op de planeet uit te oefenen. Samen kunnen we een wereld van verschil maken.'

'We kijken ernaar uit om onze campagne Cartoon Network Climate Champions uit te breiden en kinderen de middelen te geven om elektronisch afval in hun leven aan te pakken.'

Het FIA Formula E World Championship is de enige sport die sinds zijn oprichting koolstofvrij is verklaard en is door de ‘Global Sustainability Benchmark in Sports’ onafhankelijk gerangschikt en erkend als de meest duurzame sport ter wereld.

Naast de ‘all-time leading points scorers’ in Formula E, heeft Envision Racing ook een leidende positie in duurzaamheid. Haar 'Race Against Climate Change™' programma inspireert en stimuleert fans en het grote publiek om klimaatactie te ondernemen. Met behulp van het platform van Formula E wil Envision Racing van elektrische mobiliteit en duurzame energie een wereldwijde realiteit maken.

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo NPO 2 logo

Goed leren kijken is de eerste stap om natuurbeschermer te worden. Regisseur Sanne Rovers gaat op pad met 'gewone mensen' die de teloorgang van hun postzegel natuur proberen tegen te houden. Als kind vond Sanne haar vaders liefde voor natuur vooral irritant. Altijd maar stoppen tijdens het wandelen om naar planten en insecten te kijken. Dat is door de jaren heen veranderd. Naast de vader van Sanne zien we een aantal andere natuurbeschermers in 'hun' natuurgebied.

'2Doc: Groenkijkers', om 22.20 uur bij de NTR op NPO 2.

Dossiers