Eleven Sports pakt uit met 5G tv-productie voor Supercup

zaterdag 16 juli 2022

Zondag 17 juli trappen Club Brugge en KAA Gent het nieuwe voetbalseizoen af met de strijd om de Supercup. Eleven, Mediapro en Proximus trekken alle registers open voor de live-uitzending van de Slag om Vlaanderen.

De tv-productie wordt gedragen door een Proximus 5G-netwerk én de match zal niet alleen worden uitgezonden op de gebruikelijke Eleven Pro League kanalen, ze zal ook te volgen zijn via een speciale TikTok-uitzending.


Nu zondag om 18.00 uur beslist de Slag om Vlaanderen wie de eerste prijs van het nieuwe Belgische voetbalseizoen pakt: titelhouder Club Brugge of bekerwinnaar KAA Gent. De Buffalo’s ontpopten zich vorig seizoen met een uitgekookte Hein Vanhaezebrouck tot het zwarte beest van Club Brugge. Maar kersvers Club-trainer Carl Hoefkens wil daar komaf mee maken en pronken met een trofee in zijn officiële debuutmatch als T1.

Er staat dus heel wat op het spel zondag en daarom zorgt Eleven voor een speciale omkadering. Zoals steeds zal de wedstrijd live te bekijken zijn met uitgebreide commentaar en analyses op de Eleven Pro League-kanalen. Nieuw is evenwel dat de kijkers ook helemaal worden meegenomen in de coulissen van het Jan Breydelstadion, met live beelden vanuit de kleedkamers, de boardroom, de vip-loges, plaatsen waar de camera’s doorgaans niet komen.

Dit alles wordt mogelijk gemaakt dankzij een Proximus 5G-verbinding. Voor het eerst worden de tv-beelden doorgestuurd via een Proximus 5G-connectiviteit. Dankzij de grotere bandbreedte zijn de beelden van hogere kwaliteit en bovendien is de beeldvertraging in de live-uitzending nog kleiner dan gewoonlijk.

Speciale TikTok-uitzending
En er komt nog meer innovatie aan zondag: Eleven zal ook een speciale uitzending aan de Supercup wijden op TikTok (via het account @elevensportsbe). Deze productie staat volledig los van de klassieke TV-uitzending en zal de wedstrijd vanuit een totaal ander, jeugdiger standpunt benaderen.

Een Nederlands- en Franstalig presentatieduo zal de TikTok-uitzending in goede banen leiden, geheel in de jonge en vernieuwende stijl van de app. Naast het eigenzinnige live commentaar op de match, ontvangen de hosts voor, tijdens en na de match ook enkele bekende content creators. Naast Pengtinguitjestad, Junior Vertongen en Febe Vanhaecke komt ook Chris Lobanzo langs. Lobanzo is officieus de grootste Belgische content creator op TikTok, met maar liefst 6,5 miljoen volgers. Lobanzo staat bekend om zijn hilarische content en grenzeloze liefde voor het voetbal.

Voor de trouwe fans valt er bovendien een prijs te winnen via de TikTok-uitzending. Wie de volledige wedstrijd volgt, maakt kans op een vip-pakket voor 4 personen bij een match van Club Brugge of Gent naar keuze.

Samenwerking Eleven, Mediapro en Proximus
De TikTok-productie is een nieuwe samenwerking tussen Eleven en Mediapro, gespecialiseerd in 'verticale streaming'. In en rond het Jan Breydelstadion worden 12 camera’s en een 4K regiewagen ingezet, specifiek voor de TikTok-uitzending. Er zullen meer dan 30 professionals exclusief meewerken aan deze ‘verticale’ productie. Alle beelden en graphics worden aangepast aan het verticale TikTok-formaat, zodat de content perfect is afgestemd op de mobiele apparaten van de nieuwe kijkers. Met dit initiatief onderstrepen Mediapro en Eleven nogmaals hun ambitie om te blijven innoveren en content te maken op maat van de nieuwe digitale formats.

Deze bijzondere producties tijdens de Supercup zijn Belgische sportprimeurs die mogelijk worden gemaakt dankzij de innovatieve samenwerking van Eleven Sports met Mediapro en Proximus.

Jan Mosselmans, Head of Content & Production ELEVEN België en Luxemburg: 'Van bij de lancering in 2015, heeft Eleven resoluut voor een jonge, dynamische en innovatieve benadering van sportuitzendingen gekozen. Deze 5G-productie van de Supercup is volledig gericht op de toekomst. We zijn dan ook heel trots dat we met onze partners Proximus en Mediapro een nieuwe mijlpaal bereiken door 5G-technologie te integreren in onze audiovisuele producties.'

Anne Sophie Lotgering, Chief Enterprise Market Officer bij Proximus: 'Dankzij ons 5G innovation platform tonen we nogmaals de mogelijkheden van 5G en meer bepaald het 5G Mobile Private Network: betrouwbaarheid en toprendement die het mogelijk maken om te innoveren en een nieuwe kijkerservaring te creëren. Deze samenwerking met Eleven Sports en Mediapro kadert in ons engagement om samen met onze klanten nieuwe mogelijkheden te creëren met het 5G-netwerk van Proximus.'


Lees ook:
Eleven Sports voert betalende licentie in voor alle bars en cafés

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Musical Awards Gala 2024' (AVROTROS)

Naast de feestelijke uitreiking van de awards, krijgen we ook een voorproefje van musicals die nu en komend seizoen in de Nederlandse theaters te zien zijn. Niet alleen de bekende musicals, maar ook nieuwe musicals passeren de revue. Van het betoverende 'Frozen de musical' tot het epische drama '40-45, de musical'.

'Musical Awards Gala 2024', om 20.35 uur bij AVROTROS op NPO 1.

Dossiers